S-banen 2023
Sådan opgør vi punktlighed i 2023
Banedanmark opgør kundepunktligheden for S-banen. Det sker i henhold til vores kontrakt med Transportministeriet. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,3 procent.
Kundepunktlighed er andelen af rejser, som er gennemført med mindre end tre minutters forsinkelse.
Som en del af opgørelsesmetoden på kundepunktligheden er der en særlig rutevalgsmodel. Den sikrer, at der tages forbehold for, at passagererne i det centrale afsnit på S-banen - mellem Svanemøllen og København H - har mange alternative ruter at vælge imellem, hvis toget bliver aflyst.
S-banen | Kundepunktlighed (mål 92,4 %) |
Togpunktlighed |
Banedanmarks ansvar (Max. 2,5 %) |
Jernbanevirksomhedens ansvar |
Eksterne forhold |
januar | 96,6 % | 96,9 % | 0,6 % | 0,6 % | 1,9 % |
februar | 97,0 % | 97,2 % | 0,3 % | 1,0 % | 1,5 % |
marts | 96,0 % | 95,0 % | 3,2 % | 0,9 % | 0,9 % |
april | 96,2 % | 97,0 % | 0,5 % | 0,5 % | 2,0 % |
maj | 96,5 % | 97,0 % | 1,1 % | 1,4 % | 0,5 % |
juni | 95,0 % | 95,8 % | 0,7 % | 3,0 % | 0,5 % |
juli | 97,9 % | 98,3 % | 0,6 % | 0,7 % | 0,4 % |
august | 95,7 % | 96,3 % | 1,3 % | 0,8 % | 1,6 % |
september | 96,5 % | 97,0 % | 0,7 % | 1,1 % | 1,1 % |
oktober | 96,2 % | 96,7 % | 0,4 % | 0,8 % | 2,1 % |
november | 95,5 % | 96,6 % | 0,8 % | 1,6 % | 1,0 % |
december | 92,7 % | 93,7 % | 0,6 % | 3,8 % | 1,9 % |