Ny organisering gør Banedanmark klar til fremtidens udfordringer
Den 1. april trådte en ny organisering i kraft i Banedanmark, og nu er også den nye direktion på plads. Ændringerne skal gøre Banedanmark endnu bedre til at prioritere og samarbejde på tværs af organisationen om de mange opgaver, der venter de kommende år.
Banedanmarks nytiltrådte administrerende direktør, Peter Jonasson, mener, at Banedanmark med ændringerne står godt rustet til fremtiden.
”Der er travlt på banen. Vi vedligeholder, fornyer, elektrificerer og digitaliserer en gammel infrastruktur, som virkelig trænger. Nu har vi fået en ny organisationsstruktur og direktion på plads, og sammen med alle Banedanmarks dygtige medarbejdere skal det sikre, at vi når i mål med alle de projekter som i disse år moderniserer vores bane,” siger Peter Jonasson.
Banedanmarks nye organisation består af fem divisioner, med hver sin direktør:
- Strategisk Prioritering, Planlægning & Projekter - direktør Anne Hougaard Olesen, som desuden også er udpeget som ny viceadministrerende direktør.
- Sikkerhed, Jura & Indkøb - direktør Thomas Fog Christensen.
- Teknik & Udførelse - direktør er Claus Scheel Hincke.
- IT & Digital Transformation – direktør Kirsten Winther Jørgensen.
- Trafik – direktør Peter Svendsen.
Peter Jonasson overtog posten som administrerende direktør den 1. februar
Organisationsdiagram
Banedanmark består af fem divisioner og en tværgående stab og ledes af adm. direktør Peter Jonasson.
250 borgere fik status på Aarhus H byggeriet
Fremmødet var stort, da Banedanmark igen inviterede til informationsmøde om byggeriet af jernbanen i Aarhus. Og projektet havde også en ekstra overraskelse med til deltagerne i den smukke rådhussal denne gang.
To fornyede spor er nu klar på Hellerup Station
Bedre muligheder for at afvikle trafikken på Hellerup Station.
Fredericia-Padborg: Snart i mål
Fra og med december er strækningen mellem Fredericia og Padborg sporfornyet. Passagererne kan se frem til flere tog til tiden.
Oplev vandreudstillingen “Minder på skinner”
Aarhus’ jernbanehistorie fortalt gennem lokale minder.