Trafiktårnet lyser op i regnbuens farver
Fra lørdag aften den 9. august og frem til søndag morgen den 17. august vil Trafiktårnet i København lyse op i regnbuens farver. Det gør Banedanmark for at markere værdierne om mangfoldighed og diversitet i anledning af pride-ugen.
I Banedanmark er vi ca. 140 forskellige faggrupper på 60 lokationer. Vi kommer fra over 40 forskellige lande og er mellem 17 og 77 år. Derfor er det vigtig at markere, at alle er velkomne på banen – uanset køn, alder, religion, hvor du kommer fra, eller hvem du lever sammen med.
”Vi har brug for alle, der vil være med til at skabe fremtidens grønne og attraktive jernbane. Uden vores forskellighed når vi ikke i mål med vores opgaver. Derfor fejrer vi vores forskellighed, og at vi er en arbejdsplads, hvor man kan være den, man er,” siger administrerende direktør i Banedanmark, Peter Jonassen.
Sådan oplyses Trafiktårnet
- Trafiktårnet i København bliver lyst op ud mod Vasbygade og jernbanen lidt vest for Københavns Hovedbanegård, hvor mange tusinde mennesker dagligt kommer forbi med tog, bil, til fods eller på cykel.
- Trafiktårnet vil være oplyst i de mørke aftentimer, om natten og tidligt om morgenen fra lørdag den 9. august til søndag morgen den 17. august.
- Lyset fra lamperne vil ramme flader på Trafiktårnets facade, hvor der ikke er vinduer, for ikke at genere de kolleger, som er på arbejde i tårnet.
Jernbanestrækninger er ikke i risiko for at lukke
Banedanmark investerer og vil også i de kommende år investere i vedligehold og fornyelse af jernbanen, og der er ikke strækninger i Danmark, der er så nedslidte, at de risikerer lukning inden for få år.
Byggeriet på Aarhus H: Så langt er vi nået på et halvt år
Hovedbanegården i Aarhus gennemgår i øjeblikket en stor forvandling med nye, længere perroner, nyt digitalt signalsystem og elektrificering.
Sønderjysk drejeskive fylder 100 år
Drejeskiven på Padborg Station kan dateres helt tilbage til 1925, og det betyder, at den smarte jernbaneopfindelse i år fylder 100 år.
Et fælles ansvar: Tjek træerne
Træer, der vælter ned over jernbanen, er et stigende problem og koster dyrt i reparationer og forsinkelser. Derfor opfordrer Banedanmark naboer til jernbanen til at tjekke deres træer.