S-banen 2016
Sådan opgør vi punktlighed i 2016
I henhold til vores kontrakt med Transport- og Bygningsministeriet opgør vi kundepunktlighed for den statslige jernbane på fjernbanen og på S-banen. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,3%.
Kundepunktlighed måles som andelen af rettidige rejser i forhold til antallet af rejser, som er afviklet med en rejsetid, som er mindre end 3 min. i forhold til den planlagte rejsetid.
Der indgår en rutevalgsmodel som del af opgørelsesmetoden på kunderettidighed. Den sikrer, at der tages forbehold for, at kunder i det centrale afsnit på S-banen (f.eks. mellem Svanemøllen og København H.) har mange alternative ruter at vælge imellem i tilfælde af, at et tog bliver aflyst.
Med S-banen menes den del af den storkøbenhavnske jernbane, der opereres af DSB med linjerne A, B, Bx, C, E, F og H.
S-banen | Kunde-punktlighed (mål 92,3 %) |
Tog-punktlighed | Banedanmarks ansvar (Max. 2,5 %) |
Jernbane-virksomhedens ansvar |
Eksterne forhold |
januar | 96,0 % | 95,9 % | 1,5 % | 0,7 % | 1,9 % |
februar | 96,5 % | 97,5 % | 1,2 % | 0,3 % |
0,9 % |
marts | 94,8 % | 97,0 % | 1,1 % | 0,9 % | 1,1 % |
april | 93,8 % | 95,5 % | 2,8 % | 1,0 % |
0,7 % |
maj | 91,1 % | 93,8 % | 3,7 % | 1,1 % | 1,4 % |
juni | 93,1 % | 94,5 % | 2,5 % | 2,4 % | 0,6 % |
juli | 90,5 % | 95,8 % | 2,3 % | 0,9 % | 1,1 % |
august | 89,5 % | 94,3 % | 2,2 % | 1,7 % | 1,7 % |
september | 88,3 % | 92,3 % | 3,9 % | 2,5 % | 1,3 % |
oktober | 92,9 % | 95,3 % | 2,7 % | 1,2 % | 0,8 % |
november | 92,3 % | 95,0 % | 2,2 % | 1,9 % | 0,9 % |
december | 92,1 % | 95,1 % | 2,7 % | 1,7 % | 0,5 % |