S-banen 2016

Sådan opgør vi punktlighed i 2016
 
I henhold til vores kontrakt med Transport- og Bygningsministeriet opgør vi kundepunktlighed for den statslige jernbane på fjernbanen og på S-banen. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,3%.
 
Kundepunktlighed måles som andelen af rettidige rejser i forhold til antallet af rejser, som er afviklet med en rejsetid, som er mindre end 3 min. i forhold til den planlagte rejsetid.
 
Der indgår en rutevalgsmodel som del af opgørelsesmetoden på kunderettidighed. Den sikrer, at der tages forbehold for, at kunder i det centrale afsnit på S-banen (f.eks. mellem Svanemøllen og København H.) har mange alternative ruter at vælge imellem i tilfælde af, at et tog bliver aflyst.
 
Med S-banen menes den del af den storkøbenhavnske jernbane, der opereres af DSB med linjerne A, B, Bx, C, E, F og H.

 

S-banen Kunde-punktlighed
(mål 92,3 %)
Tog-punktlighed Banedanmarks ansvar
(Max. 2,5 %)
Jernbane-virksomhedens
ansvar
Eksterne forhold
januar 96,0 % 95,9 % 1,5 % 0,7 % 1,9 %
februar 96,5 % 97,5 % 1,2 % 0,3 %
0,9 %
marts 94,8 % 97,0 % 1,1 % 0,9 % 1,1 %
april 93,8 % 95,5 % 2,8 % 1,0 %
0,7 %
maj 91,1 % 93,8 % 3,7 % 1,1 % 1,4 %
juni 93,1 % 94,5 % 2,5 % 2,4 % 0,6 %
juli 90,5 % 95,8 % 2,3 % 0,9 % 1,1 %
august 89,5 % 94,3 % 2,2 % 1,7 % 1,7 %
september 88,3 % 92,3 % 3,9 % 2,5 % 1,3 %
oktober 92,9 % 95,3 %   2,7 % 1,2 %  0,8 %
november 92,3 % 95,0 %  2,2 % 1,9 %  0,9 %
december 92,1 % 95,1 %  2,7 % 1,7 %  0,5 %