Fjernbanen 2016

Sådan opgør vi punktlighed i 2016
I henhold til vores kontrakt med Transport- og Bygningsministeriet opgør vi kundepunktlighed for DSB, Arriva og DSB S-tog. Kundepunktligheden skal i henhold til Banedanmarks kontrakt være minimum 81,8% for DSB og 93,0% for Arriva. 
 
Vi måler på rettidige ankomster inden for 2:59 minutter og vægter i forhold til antal af passagerer. Det vil sige, at et tog i myldretiden med mange passagerer vægter mere end en afgang med færre passagerer i ydertimerne. Tog aflyst mindre end 72 timer før afgang tæller som forsinket.
 
Der kører flere forskellige togselskaber på den statslige jernbane. Her på siden kan du se kundepunktligheden for DSB og Arriva. 
 
 
Kunde-punktlighed DSB Kundepunktlighed DSB2016.
(Mål: 81,8 %)
Banedanmarks ansvar
(Max. 8,16 %)
Jernbane-virksomhedens ansvar Eksterne forhold
januar 75,5 % 10,6 % 10,6 % 3,3 %
februar 80,2 % 7,0 % 9,1 % 3,8 %
marts 73,6 % 13,2 % 9,2 % 4,0 %
april 73,5 % 10,9 % 10,9 % 4,7 %
maj 65,6 % 18,8 % 10,2 % 5,4 %
juni 68,4 % 14,4 % 11,6 % 5,6 %
juli 80,4 % 7,8 % 7,2 % 4,7 %
august 76,1 % 8,3 % 11,2 % 4,3 %
september 75,9 % 7,7 % 12,2 % 4,2 %
oktober  72,8 % 10,5 %  10,7 % 6,1 %
november 67,9 % 11,9 % 12,0 % 8,8 %
december 79,3 % 9,1 % 6,9 % 4,9 %
 
Kunde-punktlighed Arriva Kundepunktlighed Arriva 2016
(Mål 93,0 %)
Banedanmarks ansvar (max. 4,12 %) Jernbane-virksomhedens ansvar Eksterne forhold
januar 91,5 % 5,2 % 1,6 % 1,7 %
februar 94,4 % 3,5 % 1,5 % 0,6 %
marts 94,2 % 4,6 %
1,0 % 0,3 %
april 96,1 % 2,5 %
0.9 % 0,5 %
maj 91,9 % 5,6 %
1,5 % 1,0 %
juni 94,9 % 3,5 % 1,0 % 0,6 %
juli 96,3 % 2,4 % 1,0 % 0,3 %
august 94,6 % 3,5 % 1,2 % 0,7 %
september 93,6 % 3,6 % 2,4 % 0,5 %
oktober 91,2 % 3,4 % 1,7 % 3,7 %
november 87,1 %  6,5 %  2,1 % 0,9 %
december  93,9 % 3,1 % 2,0 % 0,5 %