Fornyelsen mellem Orehoved og Rødby er i fuld gang
Fredag aften gik arbejdet i gang på strækningen mellem Orehoved på Falster og Rødby på Lolland, hvor Banedanmark over de kommende ti uger skal udføre omfattende broarbejder, kurveudretning af sporet og opgradering af Eskilstrup Station
Flere steder skal eksisterende broer udvides, så der kan blive plads til et ekstra spor, andre broer skal have ny fugtisolering og nye broer skal bygges.
Samtidig forbereder Banedanmark fundamentet til et ekstra spor mellem Orehoved og nord for Nykøbing F. og udbygger Eskilstrup Station med ny gangbro, elevatorer og nye perroner, så den er klar til højere hastighed og flere tog.
Når Banedanmark er færdig med at bygge banen færdig i 2021, vil det være muligt at forkorte rejsetiden markant fra Nykøbing F. til København, og der vil være mulighed for at køre flere tog. Herefter skal strækningen have nyt signalsystem og elektrificeres.
Ringsted-Femern Banen vil i fremtiden være en del af den internationale korridor fra Skandinavien ned mod Europa.
Herunder kan du høre projektdirektør for Ringsted-Femern Banen Klaus. S. Jørgensen fortælle, hvad vi skal lave af anlægsaktiviteter, og du kan også klikke dig ind på vores kort over Falster og Lolland.
Kort over vores anlægsaktiviteter: