Her arbejder vi

VI ER I FULD GANG MED AT INSTALLERE OG TESTE DET NYE SIGNALSYSTEM PÅ S-BANEN OG FJERNBANEN 

De nye signalsystemer på fjern- og S-banen skal testes grundigt på en afgrænset jernbanestrækning inden de udrulles på resten af jernbanenettet. De første strækninger kaldes ”Early Deployment Lines” og er et centralt element i udrulningen af signalsystemerne. På S-banen er den første strækning mellem Hillerød og Jægersborg, mens den første fjernbanestrækning i øst går fra Roskilde over Køge til Næstved og i vest fra Frederikshavn over Lindholm til Hobro.

Fjernbanen

Fjernbanen er delt op i øst og vest. Vest dækker Jylland og øst dækker Sjælland og Fyn. 

ØST

Roskilde-Køge

I øst er vi i øjeblikket i gang med tests af det nye ERTMS-system på testtrækningen Roskilde-Køge.

Vi tester om natten og i weekenden af hensyn til togtrafikken. 

Vi tester og lukker overkørsler resten af året

Vi forventer at lukke overkørslerne på strækningen i følgende weekender henover  efteråret:

  • Uge 46 (17.-19. november)
  • Uge 50 (15.-17. december)

Der tages forbehold for ændringer i tidsplanen.

NB! Vi tester resten af året og opdaterer løbende siden med seneste nyt.

Køge-Næstved

Mellem Køge og Næstved er vi igang med at installere nyt teknisk udstyr og opgradere/udskifte dele af det eksisterende udstyr som f.eks. sporskiftedrev, kabelrender og kabler.

 

VEST

Frederikshavn-Lindholm

Strækningen i vest blev d. 21. oktober 2018 taget i drift, som den første strækning med ERTMS i Danmark. Næste strækning bliver Struer-Thisted.

Læs nyheden "Første strækning med det nye signalsystem i drift" her.  

Struer-Thisted

På strækningen mellem Struer og Thisted er vi igang med at gøre banen klar til det nye signalsystem. Vi installerer nyt teknisk udstyr og opgraderer/udskifter dele af det eksisterende udstyr som f.eks. sporskiftedrev, kabelrender og kabler. Inden strækningen kan blive taget i brug skal vi udføre en række tests.

 

S-banen

Hillerød-Jægersborg

På S-banen er det nye signalsystem CBTC i brug mellem Hillerød og Jægersborg.

I starten af maj 2018 færdiginstallerede vi systemet og er nu i fuld gang med de næste strækninger. Læs mere her.

Jægersborg/Klampenborg og Svanemøllen/Ryparken 

Næste strækning, som tager de nye signaler i brug er Jægersborg/Klampenborg og Svanemøllen/Ryparken. Vi gik igang med at teste i oktober 2018 og forventer at teste igen i 2019, hvor vi også regner med at tage det nye signalsystem i brug på strækningen.

Farum-Ryparken

Fra november 2017 og frem til sommeren 2018 installerede vi teknisk udstyr mellem Farum og Ryparken. Inden vi kan tage banen i brug skal vi dog teste udstyret. Vi forventer at tage det nye signalsystem i brug på strækningen i løbet af 2019.

Ryparken-Ny Ellebjerg

Fra oktober 2018 og frem til foråret 2019 installerer vi  teknisk udstyr i sporet på S-banen mellem Ny Ellebjerg og Ryparken. Vi startede mellem Vigerslev og Flintholm den 1. oktober og gik d. 29. oktober igang mellem Flintholm og Ryparken, hvor arbejdet fortsætter frem til d. 14. december. Vi arbejder primært i dagtimerne, men der kan forekomme aften og natarbejde. Vi starter ved Flintholm og arbejder os fremad langs skinnerne. Når vi er færdige mellem Vigerslev og Flintholm fortsætter vi arbejdet videre mod Ryparken frem til foråret 2019.

 

Sådan kommunikerer vi med borgere og naboer

Som offentlig virksomhed bestræber vi os på at kommunikere i øjenhøjde med borgerne ud fra principper som tilgængelighed, åbenhed og synlighed.

Læs mere om hvordan vi kommunikerer med borgere og naboer.

SENESTE NYT OM VORES ARBEJDER

Vi gør opmærksom på, at vi gemmer de data om dig, som du har oplyst i din henvendelse. Du kan læse mere om Banedanmarks persondatapolitik her: www.banedanmark.dk/persondatapolitik
Skriv dit spørgsmål her
Skriv dit navn her
Skriv din e-mail her
Brug denne egenskab til at vise en kort beskrivelse, noter eller vejledning, som brugeren kan læse i forbindelse med at formularen udfyldes. Det vil vises under indholdet af formularen.